‘Courting the Colour’ geeft nieuwe betekenis aan historische tennismomenten

OPPO geeft iconische tennisfoto’s kleur om rentrée van Wimbledon te vieren

Redactie digifoto Starter 581
OPPO, de officiële smartphone-partner van Wimbledon, viert de terugkeer van tennis met de lancering van de nieuwe campagne 'Courting the Colour'. In samenwerking met Getty Images heeft OPPO iconische tennisfoto's hun originele kleur teruggegeven om de verhalen achter elke foto opnieuw te vertellen en de mooiste en meest aangrijpende momenten tot leven te wekken.

OPPO, de officiële smartphone-partner van Wimbledon, viert de terugkeer van tennis met de lancering van de nieuwe campagne 'Courting the Colour'. In samenwerking met Getty Images heeft OPPO iconische tennisfoto's hun originele kleur teruggegeven om de verhalen achter elke foto opnieuw te vertellen en de mooiste en meest aangrijpende momenten tot leven te wekken.

De eerste Afro-Amerikaanse man die Wimbledon won, Arthur Ashe, is in 1957 afgebeeld naast zijn landgenoot Jimmy Connors. Door het gebruik van een miljard kleuren geeft de foto, die oorspronkelijk in zwart-wit is geschoten, een iconisch tijdsbeeld neer. De afbeelding is een van de zeven foto’s uit de collectie van OPPO's Courting the Colour-tentoonstelling. De collectie is vandaag gelanceerd om de terugkeer van Wimbledon te vieren.

Als onderdeel van de campagne ‘Courting the Colour’ werd vandaag tijdens een workshop in Londen de collectie van OPPO's Courting the Colour-tentoonstelling onthuld. Tijdens deze workshop deelden Kevin Cho, Managing Director van OPPO UK, samen met een speciale gast van The All England Lawn Tennis Club, Mick Desmond, en andere vooraanstaande panelleden, waaronder tennislegende Greg Rusedski, commentator Andrew Cotter en mode-icoon Caroline Issa, hun enthousiasme voor de terugkeer van het toernooi. Het panel besprak thema's uit de collectie, zoals ingrijpende sleutelmomenten in de tennisgeschiedenis met betrekking tot ras, gender en mode.

Erkenning van de meest iconische historische momenten in tennis

Samen met OPPO's beeldverwerkingsmogelijkheden onderging elke foto een restauratieproces door de experts van Getty Images. De Courting the Colour-tentoonstelling van zeven beelden toont de eerste Afro-Amerikaanse atleten die Wimbledon wonnen, Althea Gibson en Arthur Ashe, en brengt nieuw leven in hun continue veerkracht ten opzichte van de sociale onrechtvaardigheden van hun tijd. Beelden van Suzanne Lenglen, Helen Jacobs en Fred Perry, beroemd om hun stijlvolle verschijning op het veld, laten zien hoe culturele iconen vochten voor hun identiteit en overtuigingen. Van het veranderen van de mode op en buiten het veld, tot het veranderen van de stereotype beelden van vrouwelijke atleten. Deze drie iconen waren hun tijd ver vooruit.

Tekst gaat verder onder de foto:

De eerste Afro-Amerikaanse vrouw die Wimbledon won, Althea Gibson, is in vol ornaat afgebeeld terwijl ze samen met haar landgenote Darlene Hard het veld verlaat na een wedstrijd.

Tennislegende Greg Rusedski licht toe: "De terugkeer van tennis moet gevierd worden, en wat is een betere manier dan de iconische momenten te verkennen die de sport gemaakt hebben tot wat hij nu is? Door de unieke Courting the Colour-collectie ogen de beelden, die soms meer dan 80 jaar oud zijn, alsof ze gisteren zijn genomen en kunnen we opnieuw belangrijke onderwerpen opnieuw aansnijden."

De kracht van kleur

De kleurrijke kunstwerken vormen een aanvulling op de onlangs gelanceerde Find X3 Pro, OPPO's meest geavanceerde smartphone die een miljard kleuren kan weergeven en vastleggen waardoor gebruikers kleur op een heel andere manier kunnen ervaren.

Lees ook: Review OPPO Find X3 Pro 5G; nieuwe definitie van smartphonefotografie

Courting the Colour

Courting the Colour campagne maakt deel uit van een reeks activaties in het kader van OPPO's Play with Heart-campagne; in het leven geroepen om fans dichter bij de sport te brengen - en, net als de foto’s tonen - te laten zien dat we door met ons hart te spelen obstakels kunnen overwinnen en diversiteit kunnen bevorderen.

Dit seizoen zet OPPO zich in om tennisfans op een nieuwe manier naar tennis te laten kijken, van het bouwen van oefenmuren tot het aanmoedigen van fans om hun eigen perspectief op de proef te stellen en creatief te fotograferen via de #ShotOnOPPO-serie. 

Info: www.oppo.com

Mode pionier Suzanne Lenglen werd gefotografeerd naast Elizabeth Ryan; een van de eerste beelden die vrouwelijke tennisspelers op een sportieve manier laat zien. Lenglen werd een symbool voor vrouwen vanwege haar passie. De foto is tot leven gewekt door deze in te kleuren, een onderdeel van OPPO's Courting the Colour campagne. 

afbeelding van Redactie

Redactie digifoto Starter | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Redactie