Laat het algoritme op Google het werk doen

Sterre Hartjes 129
Het algoritme op Google is een optelsom bestaande uit 3 dingen. Lees hier wat deze factoren precies zijn.

Ben jij een fotobedrijf begonnen en wil je meer opvallen op Google? Werk dan met het algoritme. Het algoritme zorgt er voor dan jouw bedrijf bovenaan komt te staan bij de zoekresultaten.

Is het in de buurt + onderscheiding van de rest + relevantie met de zoekopdracht = basis algoritme

Is het in de buurt, locatie

Op een vaste computer wordt er gekeken naar postcode. Zoek jij bijvoorbeeld naar aannemers, dan worden de dichtstbijzijnde aannemers gevonden met behulp van postcode. Onderaan het computerscherm zie je ook de plaats of postcode staan waar jij je op dat moment bevindt. 

Via de telefoon wordt dit nog specifieker gedaan met behulp van GPS signalen. Dit komt van pas wanneer je in de stad loopt en ergens wilt gaan eten. Zo zoekt Google het dichtstbijzijnde  restaurant.

Dit deel van de optelsom is het belangrijkste en zorgt voornamelijk dat een bedrijf boven aan het algoritme komt te staan. 

Onderscheiding voor algoritme

Het volgende punt wat invloed heeft op het algoritme op Google is hoe het bedrijf zich onderscheid van de rest. Hoe belangrijk vindt Google jouw bedrijf? Google kijkt onder andere naar hoe vaak de website en eventueel fysieke winkel wordt bezocht.

Ook reviews hebben een belangrijke rol hier in. Heeft een bedrijf veel reviews en veel oudere reviews, dan heeft dit positieve invloed. Met oudere reviews laat een bedrijf zien dat ze lang bestaan en daarom meer ervaring hebben. Goede reviews spreken voor zich. Met goede reviews krijg je nieuwe klanten.  

Relevantie

Google kijkt als laatste naar relevantie. Heeft het bedrijf gerelateerde content aan wat de gebruiker zoekt op dat moment. Naast de content kijkt Google ook naar SEO. Alle tags in titels, meta tags, afbeeldingen, de standaard SEO factoren.  Ook de naam van het bedrijf heeft invloed op het algoritme de Google zoek resultaten.

Spam in algoritme

Helaas is er in het algoritme van Google te spreken van spam. Hier wordt de locatie met de relevantie opgeteld. Bedrijven die veel gebruik maken van keywords op hun site of in de naam van het bedrijf en dicht in de buurt zijn komen nog steeds in de top 3 van Google. Dit zonder reviews en soms zelfs zonder website. Google probeert zich hier op aan te passen maar dit blijft moeilijk te voorkomen.

Lees ook: Instagram hack voor meer engagement