53 miljard pixels: tot in de details

53 miljard pixels in een reclamefoto voor Bentley

Fokelien Broekstra 432
De Britse autofabrikant Bentley staat bekend om zijn ultraluxe auto’s. Ook hun reclamefoto’s liegen er niet om. Ze lieten een reclamefoto maken van maar liefst 53 miljard pixels, dit betekend dat je op deze reclamefoto zo ver kan inzoomen dat je zelfs de bekleding van de autostoel kan bekijken.

Meerdere dagen

Het heeft Simon Stock dagen gekost om alle beelden voor de enorme reclamefoto te maken voor de Mulsanne. Een gigantische klus die hem enorm veel tijd heeft gekost. De fotograaf maakte gebruik van meerdere Nikon D810’s met verschillende lenzen. Per lens die hij gebruikte was hij vier tot acht uur bezig om de te foto’s te maken. De brandpuntafstand die hij gebruikte ligt tussen de 300mm en de 1500mm. In onderstaande filmpje kunnen we een backstage kijkje nemen in hoe Simon Stock te werk is gegaan:

Nabewerking

Om de foto’s tot een geheel te maken, gebruikte Simon Stock dezelfde techniek die de NASA gebruikt om beelden die vanuit het ruimtestation zijn gemaakt aan elkaar te plakken tot een geheel te maken. Door deze techniek ontstond er een enorme foto van 53 miljard pixels dat is 52.000 megapixels.

Bewegende brug

De Golden Gate brug staat niet helemaal stil, door de wind kan hij heen en weer bewogen worden. In de nabewerking werd hier ook tegenaan gelopen, waardoor het allemaal nog wat gecompliceerder werd.

Doel van de foto

Het doel van de foto is om de mensen te wijzen op de hoogwaardige details die terug te zien zijn in de auto’s. Je kunt in de foto de details van de auto terug zien komen, terwijl de algemene foto op een overzicht is van een prachtige omgeving.
 

afbeelding van Fokelien Broekstra

Fokelien Broekstra | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Fokelien